Obsah
Volby v Mirošovicích - účast první den 29,12%
Vycházka po naučné stezce Krásné vyhlídky - pořádá Klub seniorů Mnichovice v sobotu 13.10., start v 9.00 hodin
Popelnice na papír a plast do každé rodiny! Odevzdávejte přihlášky k odběru vybrané nádoby
Den Hanuše Ringhoffera - v sobotu 6.10. od 9 hodin celý den komentované prohlídky zámku Štiřín
Ples v Tehově (20.10.), struhařovské taneční pro každého (10 lekcí)
GDPR - nadbytečné získávání souhlasů
Situace s nadbytečným získáváním souhlasů už dospěla tak daleko, že ÚOOÚ vydal tuto tiskovou zprávu. Je to jen potvrzení toho, že souhlas je až ten poslední právní titul zpracování, který by měl být použit:
Tiskové oddělení Úřadu pro ochranu osobních údajů - 31. srpna 2018
Sdělení předsedkyně Úřadu k vyžadování souhlasu
Na základě poznatků z praxe a řady zveřejněných chybných interpretací se Úřad pro ochranu osobních údajů vrací k tématu vyžadování souhlasu a varuje veřejnost, že vyžadování souhlasu může být v řadě případů nadbytečné a v rozporu s obecným nařízením (GDPR).
Od účinnosti obecného nařízení jsou internet a e-mailové schránky lidí zaplaveny požadavky na udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů. Tento stav potvrzují také stížnosti zasílané Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Správci a zpracovatelé nadbytečně požadují po svých zákaznících – klientech souhlas se zpracováním osobních údajů v případech služeb, které jsou běžně poskytovány na základě zákona, smlouvy či jiného právního důvodu uvedeného v obecném nařízení. Jedná se například o poskytování bankovních či telekomunikačních služeb.
V těchto případech poskytnutí služby nesmí být vázáno na udělení souhlasu. Vyžadování souhlasu je proto nadbytečné, obtěžující a většinou i klamavé a zároveň je v rozporu s obecným nařízením.
Ani pokud je zpracování založeno na souhlasu a lidé od jeho udělení očekávají určité výhody, se zpracování nesmí přelít do stádia obchodování s osobními údaji a jejich přeprodávání. Soukromí člověka není obchodovatelnou komoditou.
Mnou řízený Úřad se při své dozorové činnosti bude důsledně zaměřovat na okolnosti získávání souhlasu a jeho náležitosti, zda byl získán v souladu s obecným nařízením, tzn. svobodně, informovaně, transparentně, nedvojznačně a poctivě v přístupu k zákazníkovi – zda klient věděl, k jakému účelu budou jeho osobní data použita a kým.